جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دوست داشتن و ضرر

1 پست
متن های دوست داشتن و ضرر / بهترین متن دوست داشتن و ضرر [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
اگه میخوای کسی و از دست بدی فقط کافیه دوسش داشته باشی:)
موافقم
موافقم
موافقم ️
1.0
غمگین روانشناسی از دست دادن عشق رابطه عاطفی سمی پارادوکس عشق دوست داشتن و ضرر
در روانشناسی، این مفهوم نزدیک به «نظریه دلبستگی» ا...

پارادوکس عشق: وقتی دوست داشتن باعث از دست دادن می‌شود:

در روانشناسی، این مفهوم نزدیک به «نظریه دلبستگی» است، جایی که اضطراب ناشی از وابستگی شدید می‌تواند همان رابطه‌ای را که برای حفظش می‌کوشیم، نابود کند. این یک پیش‌بینی خودشکوفا است: ترس از دست دادن، رفتارهایی مثل حسادت یا کنترل را ایجاد می‌کند که در نهایت به جدایی می‌انجامد. آیا این یک قانون عاطفی است یا فقط نشانه‌ای از یک دلبستگی ناایمن؟

راهکار:

این جمله یک پارادوکس احساسی را بیان می‌کند. شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر نتیجه منفی عشق، روی مفهوم «دلبستگی ناسالم» و تفاوت آن با عشق واقعی فکر کنیم.

مشابه ها