جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دیو درون

1 پست
متن های دیو درون / بهترین متن دیو درون [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
من دیو بودم تو مثله دلبر💔‌‌‌‌‌ ️
3.4
عاشقانه غمگین شکست عشقی دلبر عشق دیو درون من دیو بودم
در روانشناسی یونگ، «دیو» تجسم سایه است؛ جنبه‌های س...

من دیو بودم و تو دلبر؛ روایت ترانه مرداب از عشق تاریک:

در روانشناسی یونگ، «دیو» تجسم سایه است؛ جنبه‌های سرکوب‌شده‌ای که در عشق ناگهان فوران می‌کنند. جالب اینکه در ادبیات فارسی، اغلب عاشق شدن دیو به نابودی‌اش می‌انجامد، نمونه‌اش داستان‌های عطار. پژوهش‌های عصب‌شناختی نشان می‌دهند که فعال شدن همزمان مسیر دوپامین (عشق) و مدارهای درد (بی‌لیاقتی) این شکاف را به تراژدی تبدیل می‌کند. مغز در این وضعیت، معشوق را ایده‌آل‌سازی می‌کند و خود را تاریک‌تر از واقعیت می‌بیند.

راهکار:

این اعتراف می‌تواند بازتابی از «سندروم ایمپاستر عاطفی» باشد: گاهی خود را دیو می‌بینیم چون از آسیب‌پذیری می‌ترسیم. دلبر آیینه‌ای است که بخش‌های پنهان ما را نشان می‌دهد؛ شاید به جای نفرین به دیو درون، بتوان با آن وارد گفت‌وگو شد تا عشق واقعی ممکن شود.

مشابه ها