جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دلتنگ تر شدن با بودن

1 پست
متن های دلتنگ تر شدن با بودن / بهترین متن دلتنگ تر شدن با بودن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
وقتی می‌گویم:

“دیگر به سراغم نیا!”

فکر نکن که فراموشت کرده‌ام

یا دوستت ندارم نه!

من فقط فهمیدم

وقتی دلت با من نیست

بودنت مشکلی را حل نمی‌کند

تنها

دلتنگ ترم می‌کند!
1.8
عاشقانه غمگین تنهایی عاطفی بی‌دلی در رابطه دل با من نیست دلتنگ تر شدن با بودن
مغز انسان در برابر عشق یک‌طرفه، واکنشی شبیه به اعت...

وقتی بودنت دلتنگ ترم می‌کند؛ فهمیدن تلخ یک رابطه:

مغز انسان در برابر عشق یک‌طرفه، واکنشی شبیه به اعتیاد نشان می‌دهد. وقتی کسی که قلبش با ما نیست، گاهی نزدیک می‌شود (تقویت متناوب)، سیستم دوپامین مغز بیش‌فعال می‌شود و ترک او سخت‌تر. به همین دلیل است که «رفتن» در این شرایط، برخلاف احساس دلتنگی، تنها راه خاموش کردن چرخهٔ وسواس ذهنی است.

راهکار:

این شعر یک مکانیزم دفاعی بالغانه را نشان می‌دهد: پذیرش اینکه نبودن کسی که قلبش با تو نیست، درد غیبت را کمتر از عذاب حضور نیمه‌کاره می‌کند. این خودآگاهی، نقطه شروع بهبود است.

مشابه ها