دلتنگی برای سگ بعد از جدایی از صاحبش:
تحقیقات نشون داده که نگاه کردن به سگها باعث ترشح اکسیتوسین (هورمون عشق) در مغز انسان میشه، درست مثل نگاه به نوزاد خودمون. وقتی از کسی که سگ داره جدا میشی، مغزت همزمان دوز مضاعفی از اکسیتوسین رو از دست میده — هم برای آدم و هم برای سگ. این یعنی دلتنگیات فقط احساسی نیست، بیولوژیکه! 🧠🐕
راهکار:
قشنگترش اینه: سگها بیقید و شرط دوست دارند، پس دلتنگی برای سگ یعنی دلت برای یه وفاداری مطلق تنگ شده — و برای آدمی که شاید لیاقت اون همه وفاداری رو نداشته.