دختر انتخابگر: شخصیت یا غرور؟:
تحقیقات روانشناسی نشان میدهد که افرادی که به راحتی به دیگران توجه نمیکنند، معمولاً به عنوان افرادی با ارزش بالاتر درک میشوند. این پدیده «اثر کمیابی» است: هر چه کمیابتر، مطلوبتر. پس این دختر با انتخابگری خود، ناخودآگاه ارزشش را بالا میبرد. آیا شما هم در روابط خود انتخابگر هستید؟
راهکار:
این جمله به جای غرور، بر احترام به خود تأکید دارد. شاید بهتر باشد به این فکر کنیم که انتخابگری نه از روی تکبر، بلکه از روی آگاهی از ارزشهای شخصی است. هر کس معیارهای خود را دارد و این حق طبیعی اوست.