وقتی دیدن بعضی آدمها داغ دلت را تازه میکند:
در روانشناسی، پدیدهای به نام 'بازپردازش حافظه' وجود دارد: هر بار که خاطرهای را به یاد میآوریم، آن را دوباره ذخیره میکنیم. مواجهه با کسی از گذشته میتواند حافظه را نه فقط بازخوانی، بلکه بازنویسی کند. این فرصتی است تا معنای آن واقعه را تغییر دهیم. آیا تا به حال سعی کردهاید روایت یک خاطره تلخ را در ذهنتان بازنویسی کنید؟
راهکار:
گاهی دیدن آدمهایی که داغ دل را تازه میکنند، یادآور این است که ما دیگر آن آدم سابق نیستیم. زخمها دفن نشدهاند، بلکه التیام یافتهاند و دیدن آنها فقط نشاندهنده فاصلهای است که آمدهایم.