جوک خفن: گریه برای عشق یا پیاز؟:
دلیل علمی گریه هنگام خرد کردن پیاز، آزاد شدن گاز سین-پروپانتیال-اس-اکسید (syn-propanethial-S-oxide) است که با رطوبت چشم واکنش داده و اسید سولفوریک رقیق میسازد! بدن برای شستن این مادهی محرک، اشک میریزد. پس هیچکس برای عشق گریه نمیکند، فقط چشمها در حال دفاع شیمیاییاند. راستی، کسی ترفندی برای بیاشک پیاز خرد کردن سراغ داره؟
راهکار:
این پست یه شوخی هوشمندانه با کلیشهٔ عاشقانهست. اگه میخوای یه نسخهٔ دیگه ازش بسازی، مثلاً میتونی بنویسی: «اگه گریه کردم، یا پیاز رنده کردم یا سریال غمگین دیدم... والا منو به این لوسبازیا!»