آرامش ظاهری یا داغون درون؟ نشانههای پنهان:
تحقیقات روانشناسی نشون میده افرادی که ظاهراً آرامترین به نظر میرسن، اغلب بالاترین سطح کورتیزول (هورمون استرس) رو دارن چون احساساتشون رو سرکوب میکنن. این سرکوب یه مکانیسم دفاعی موقتیه که در بلندمدت به فرسودگی و افسردگی عمیق ختم میشه. جالبه که فرهنگ ما گاهی این رفتار رو "قوی بودن" میدونه، اما واقعیت پیچیدهتره. سوالی که پیش میاد: چطور میتونیم بدون قضاوت، به آدمهای "آروم" کمک کنیم تا فضای امنی برای بیان درونشون داشته باشن؟
راهکار:
این جمله انگار از زاویهای دیگه میگه: کسی که آروم به نظر میرسه، شاید یاد گرفته چطور طوفان درونش رو پنهان کنه. پرسش اینجاست: چطور میشه به جای سرکوب، با این آشفتگیها روبهرو شد و ازشون عبور کرد؟ شاید قدم اول این باشه که بدونیم آرامش واقعی از پذیرش درون شروع میشه، نه از سکوت.