عشقی که عیبها را نمیبیند:
تحقیقات نشون داده وقتی عاشق میشیم، بخشهایی از مغز که مسئول ارزیابی نقادانه هستند (مثل قشر پیشپیشانی) کاهش فعالیت دارن. دوپامین و اکسیتوسین باعث میشن عیبها رو نبینیم تا پیوند قویتر بمونه. این مکانیزم تکاملیه برای بقای رابطه. حالا سوال: آیا این کوری عمدی یا ناخودآگاهه؟
راهکار:
این حس رو میشه به عشق به خودت هم تعمیم داد: خودتو همونطوری که هستی بپذیر، بدون اینکه به دنبال عیبهات باشی.