نسل اونا و نسل ما: چرا با هم فرق داریم؟:
در روانشناسی اجتماعی، پدیدهای به نام «سوگیری همگنی گروه بیرونی» وجود دارد: ما اعضای گروه خود را متنوع و اعضای گروه دیگر را یکسان میبینیم. جالب است که حتی در یک نسل، افراد بر اساس سن دقیق، طبقه اجتماعی و منطقه جغرافیایی، تجربیات کاملاً متفاوتی دارند. آیا واقعاً نسلها یکپارچهاند یا فقط برچسبهایی برای سادهسازی؟
راهکار:
این تفاوت نه به خاطر نسل، بلکه به خاطر تجربیات متفاوت در دوران رشد است. هر فرد درون یک نسل، مسیر منحصربهفردی از مواجهه با فناوری، فرهنگ و اقتصاد را دارد. مثلاً کسی که در دهه ۷۰ با اینترنت بزرگ شده، با کسی که در دهه ۸۰ با شبکههای اجتماعی بزرگ شده، دنیای متفاوتی دارد. حتی تفاوت چند ساله هم میتواند شکاف ایجاد کند.