جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

چرا میگم خوبم

1 پست
متن های چرا میگم خوبم / بهترین متن چرا میگم خوبم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
نپرس خوبی
چون هر بار با دلی شکسته به تو میگویم«خوبم» ️
5.0
غمگین عاشقانه دل شکسته چرا میگم خوبم نقاب زدن عاطفی نپرس خوبی
آیا می‌دانستید مغز انسان وقتی مدام دروغ‌های سفید ا...

نپرس خوبی؛ داستان دل شکسته‌ای که می‌گوید خوبم:

آیا می‌دانستید مغز انسان وقتی مدام دروغ‌های سفید احساسی می‌گوید (مثل «خوبم» با دل شکسته)، منطقه‌ای به نام قشر پیش‌پیشانی را بیش از حد فعال می‌کند که باعث تحلیل رفتن انرژی روانی می‌شود؟ این پدیده «ناهماهنگی شناختی» نام دارد و خطر بروز افسردگی را تا ۴۰٪ افزایش می‌دهد. چرا جوامع ما هنوز فضای امنی برای «بد نبودن» ایجاد نکرده‌اند؟

راهکار:

این جمله بازتاب یک مکانیزم روانشناختی به نام «نقاب زدن عاطفی» است. تحقیقات نشان می‌دهد که پنهان‌کردن احساسات واقعی به مرور زمان باعث افزایش استرس و افسردگی خاموش می‌شود. شاید دفعه بعد که کسی ازت پرسید «خوبی؟»، به جای «خوبم» بگی «الان حالم خوب نیست ولی ممنون که پرسیدی».

مشابه ها