جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

چرا فقط نگاه میکنم

1 پست
متن های چرا فقط نگاه میکنم / بهترین متن چرا فقط نگاه میکنم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
صدام بزن نظاره گر چون ، تنها کاری که میکنم همینه . ᮪️
2.8
تنهایی فلسفی انفعال در زندگی تنهایی در جمع احساس تماشاگری چرا فقط نگاه میکنم
آیا می‌دانستی پدیده روانشناختی «اثر تماشاگر» (byst...

تماشاگری؛ انفعال یا انتخاب آگاهانه؟:

آیا می‌دانستی پدیده روانشناختی «اثر تماشاگر» (bystander effect) می‌گوید هرچه تعداد ناظران بیشتر باشد، احتمال کمک فردی کمتر می‌شود؟ مثلاً در قتل کیتی جنوویز در ۱۹۶۴، ۳۸ نفر از پنجره تماشا کردند و هیچ‌کس کاری نکرد. اما جالب اینجاست که یک نفری که اولین جرقه را بزند، می‌تواند بقیه را فعال کند. اینجا سوال این است: تماشاگری آیا همیشه انفعال است یا می‌تواند لحظه‌ای برای انتخاب باشد؟

راهکار:

گاه تماشاگری عمیق‌ترین شکل حضور است؛ نه کناره‌گیری از زندگی، بلکه نوعی مشاهده‌گری فعال که می‌تواند به درک تازه‌ای از روابط و خودت منجر شود.

مشابه ها