جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

چگونگی مردن

1 پست
متن های چگونگی مردن / بهترین متن چگونگی مردن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
مردن را هراسی نیست؛
بیم من چگونه مردن است..‌.!️
5.0
غمگین فلسفی فلسفه زندگی و مرگ بیم از مرگ چگونگی مردن ترس از نحوه مردن
تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که ترس از «مرگ» (خود...

بیم از نحوه مردن؛ ترسی عمیقتر از خود مرگ:

تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که ترس از «مرگ» (خود نیستی) معمولاً کمتر از ترس از «مردن» (فرایند جان دادن) است. این پدیده «درد مرگ‌آگاهی» نام دارد: ذهن ما از ناپیوستگی هراس دارد، نه از پایان. جالب اینجاست که ۸۰٪ مردم در نظرسنجی‌ها می‌گویند از مرگ نمی‌ترسند، اما از رنج، تنهایی یا تحقیر در لحظهٔ مرگ وحشت دارند. آیا این تمایز، ریشه در توهم کنترل ما بر سرنوشت ندارد؟

راهکار:

شاید این ترس در واقع وحشت از دست دادن کنترل بر لحظهٔ نهایی باشد. چه میشود اگر به جای نگرانی از «چگونه»، روی «چرا» تمرکز کنیم؟ زندگیای که معنادار زیسته شود، خود نحوهٔ پایانش را کمرنگ میکند.

مشابه ها