طنزی در بیقدری؛ آنکه در باغ زاده شد:
در روانشناسی، این پدیده «عادتزدگی حسی» نام دارد. مغز ما برای صرفهجویی در انرژی، به محرکهای ثابت و همیشگی عادت میکند و آنها را نادیده میگیرد. ساکنان کنار آبشار پس از مدتی صدای آن را نمیشنوند. آیا این مکانیسم بقا، بزرگترین دشمن لذتبردن از زندگی روزمرهمان نیست؟
راهکار:
این متن را میتوان از زاویهای دیگر دید: شاید کسی که در باغ زاده، نه گل، که خار را بهتر میشناسد. این «بیقدری» میتواند نشانهای از عادت نباشد، بلکه نشانهای از شناخت عمیقتر و بیرنگتر از زیبایی باشد.