جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

بخشش بدون حل مسئله

1 پست
متن های بخشش بدون حل مسئله / بهترین متن بخشش بدون حل مسئله [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
بزرگ ترین ایرادی که دارم، اینه که به محض اینکه باهام خوب برخورد میکنن یادم میره قبلش چقدر اذیتم کردن.

4.2
غمگین روانشناسی چرخه سوء استفاده عاطفی الگوی رفتاری وابسته بخشش بدون حل مسئله فراموشی آسیب های عاطفی
این رفتار کلاسیک، «تقویت متناوب» نام دارد؛ زمانی ک...

فراموشی آسیب‌ها در برابر یک لبخند:

این رفتار کلاسیک، «تقویت متناوب» نام دارد؛ زمانی که پاداش (مهربانی) به صورت غیرقابل پیش‌بینی پس از تنبیه (آزار) می‌آید، وابستگی روانی را قوی‌تر از یک رابطه پایدار مثبت می‌کند، درست مثل معتادان به قمار. آیا این فراموشی، یک مکانیسم دفاعی است یا یک تله رفتاری؟

راهکار:

این الگو می‌تواند نشانه‌ای از «سندرم استکهلم عاطفی» یا وابستگی به تایید دیگران باشد. یک تمرین ساده: دفعه بعد که کسی پس از رفتار بدش با مهربانی برخورد کرد، قبل از پاسخ دادن، سه دقیقه به تمام رفتارهای گذشته‌اش فکر کن. این فاصله ذهنی به شکستن چرخه کمک می‌کند.

مشابه ها