چرا همیشه حق با دخترا است؟ (تحلیل یک شوخی):
آیا میدانید پژوهشهای عصبشناسی نشان دادهاند که زنان بهطور میانگین ۳۰٪ بیشتر از مردان از واژگان مرتبط با احساسات در مکالمات روزمره استفاده میکنند؟ این یعنی در یک بحث، احتمال اینکه زن به جنبههای عاطفی موضوع اشاره کند، خیلی بیشتر است. پس شاید جمله «حق با دختراست» نه از سر منطق، بلکه از سر اولویت بخشیدن به همدلی در روابط باشد. نظر شما: آیا این شوخی ریشه در واقعیت دارد یا فقط کلیشه است؟
راهکار:
این جمله بیشتر یک شوخی دوستانه است تا واقعیت. برای درک بهتر، میتوان به تفاوتهای سبک ارتباطی زن و مرد اشاره کرد: زنان اغلب به دنبال همدلی هستند تا راهحل. پس اگر بحثتان تبدیل به جدل نشه، هر دو برندهاید.