دلتنگی و بهانههای عاشقانه در شهر:
حتماً شنیدهای که مغز ما برای فرار از درد عاطفی، «جایگزینی حسی» را فعال میکند: هر جا بروی، ناخودآگاه دنبال نشانی از او میگردی. مطالعات عصبشناسی نشان دادهاند که وقتی کسی را از دست میدهی، همان مدارهای پردازش درد فیزیکی در مغز روشن میشوند. پس این «مشغول کردن دل» دقیقاً یک تلاش ناخودآگاه برای بیحس کردن آن درد است. سؤال: آیا تا به حال شده با تغییر مسیر روزانهات، واقعاً از شر خاطرات خلاص شوی؟
راهکار:
این سطرها انگار از دل یک مهاجر یا عاشق دور از خانه بیرون آمده. تلاش برای پرت کردن حواس قلب از یاد کسی که حضورش بهانهی تمام دلشورههاست. میتوانی این حس را با یک عکس از یک گوشهٔ خلوت شهر که خاطرهای از او دارد، کامل کنی.