جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

به یاد آوردن در تنهایی

1 پست
متن های به یاد آوردن در تنهایی / بهترین متن به یاد آوردن در تنهایی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
تنها که میشن میکنن یادی از ما .️
4.6
تنهایی غمگین دلتنگی یاد آوری در تنهایی به یاد آوردن در تنهایی تنهایی یاد کسی افتادن
جالب است بدانید که مغز انسان در لحظات تنهایی، فعال...

چرا تنها که میشویم به یاد دیگران میافتیم؟:

جالب است بدانید که مغز انسان در لحظات تنهایی، فعالیت قشر پیش‌پیشانی را افزایش می‌دهد تا خاطرات اجتماعی را بازیابی کند. این پدیده «فعال‌سازی خاطرات دلبستگی» نام دارد و به ما کمک می‌کند تا فقدان ارتباط را جبران کنیم. آیا این یادآوری‌ها بیشتر از سر دلتنگی است یا نیاز به تعلق؟

راهکار:

این جمله به یک حقیقت روانشناختی اشاره دارد: تنهایی، شبکه‌های اجتماعی مغز را فعال می‌کند و خاطرات را برجسته می‌سازد. شاید یادآوری دیگران در خلوت، راهی برای التیام حس انزوا باشد—نه نشانه فراموشی.

مشابه ها