دنیا به ما بدهکار نیست؛ یک نگاه فلسفی:
در زیستشناسی، «نوعدوستی متقابل» توضیح میدهد که چرا انتظار جبران داریم، اما کیهان هیچ اخلاقی ندارد. بدن ما از اتمهای ستارگان مرده ساخته شده است. ما به جهان بدهکاریم، نه برعکس. آیا تا به حال فکر کردهاید چطور میتوانید این بدهی را پرداخت کنید؟
راهکار:
اگر دنیا بدهکار نیست، پس هر دستاوردی نتیجهی انتخابهای خود ماست. این یعنی قدرت تغییر در دستان ماست. فرصت را غنیمت بشمار.