احساس میکنم هر پیشامدی نیش دارد:
دیدگاه روانشناسان میگوید مغز انسان به طور طبیعی وقایع منفی را قویتر از مثبتها ثبت میکند—یک مکانیسم بقا از دوران غارنشینی. اما این سوگیری میتواند باعث شود هر رویداد جدیدی را با انتظار درد پیشبینی کنیم. آیا این الگو را میتوان شکست؟
راهکار:
این حس میتونه ناشی از «سوگیری منفی» باشه؛ جایی که مغز برای بقا بیشتر به خطرات توجه میکنه تا فرصتها. شاید واقعیت چیز دیگهای باشه.