جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

باخت و شناخت

1 پست
متن های باخت و شناخت / بهترین متن باخت و شناخت [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
باختیم ولی خوب شناختیم!
......️
5.0
فلسفی شعر باخت و شناخت درس از باخت فلسفه شکست شکست آشنایی
مطالعات عصب‌شناختی نشان می‌دهند مغز ما از اشتباه‌ه...

باختیم ولی شناختیم: نگاهی به فلسفه شکست و شناخت:

مطالعات عصب‌شناختی نشان می‌دهند مغز ما از اشتباه‌ها بسیار سریع‌تر از موفقیت‌ها درس می‌گیرد؛ پدیده‌ای به نام «منفی‌گرایی خطا» (Error-Related Negativity) در قشر کمربندی پیشین. این واکنش عصبی، توجه را به شدت روی شکست متمرکز می‌کند و حافظه را برای «دفعه بعد» تقویت می‌کند. انگار مغز می‌گوید: «باختی، اما حالا واقعاً می‌فهمی». جالب اینجاست که در ادبیات ما، این را «شکست شیرین» می‌گویند. آیا این شناخت بعد از باخت، خودش یک جور پیروزی نیست؟

راهکار:

این جمله می‌تونه تبدیل به شروع یه پروژه خلاقانه بشه: یه داستانک، نقاشی یا پادکست درباره‌ی لحظه‌ای که باختن دقیقاً باعث شناختن شد.

مشابه ها