چرا باهوش و دلبر بودن تقصیر من نیست؟:
تحقیقات روانشناسی نشان میدهد که افراد دارای هوش بالا و جذابیت فیزیکی اغلب با پدیدهای به نام 'سوگیری خودخدمتی' روبرو میشوند: موفقیتهایشان را به خودشان نسبت میدهند و شکستها را به عوامل بیرونی. جالب اینجاست که همین ویژگیهای مادرزادی در بسیاری موارد بیتقصیر هستند، اما جامعه آنها را به عنوان برتری در نظر میگیرد. آیا این تصور که 'تقصیر من نیست' نشانهای از خودآگاهی یا طفرهروی است؟