جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

بعد از رفتن زندگی نکردن

1 پست
متن های بعد از رفتن زندگی نکردن / بهترین متن بعد از رفتن زندگی نکردن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
هیچکس بعد هیچکس نمرده
ولی خیلیا بعد خیلیا دیگ زندگی نکردن💔🙃🥀⚰️
4.6
غمگین جدایی ایستایی روانی بعد از عشق بعد از رفتن زندگی نکردن مرگ روانی در سوگ توقف زندگی بعد از جدایی
در عصبشناسی، پدیدهای به نام «فریزینگ» در سوگ عمیق ...

بعد از او زندگی نکردم؛ ایستایی روانی بعد از عشق:

در عصبشناسی، پدیدهای به نام «فریزینگ» در سوگ عمیق رخ میدهد: مغز برای اجتناب از پیشبینی آیندهٔ بدون آن فرد، مسیرهای دوپامینی برنامهریزی را قطع میکند. یعنی فقط قلب نیست که میشکند؛ توان تصور «فردای بدون او» تعطیل میشود. این همان لحظهایست که زندگی، نه جسم، از حرکت میایستد.

راهکار:

این حس را «مرگ روانی» مینامند؛ مغز برای محافظت از فروپاشی، سیستم پاداش خود را غیرفعال میکند و چرخهای از ایستایی میسازد. برای شکستنش، باید ثابت کنی لذتهای کوچک هنوز امناند. از یک تجربهٔ حسی تازه شروع کن، مثلاً عطر یک گل ناآشنا، تا مغز دوباره پیشبینی آینده را جرئت کند.

مشابه ها