دخترا بعد قهر چرا کتابی حرف میزنن؟:
تحقیقات عصبشناختی نشون میده بعد از یه تنش عاطفی، نیمکره چپ مغز - که مسئول زبان منطقیه - در زنان فعالتر میشه و اونا ناخودآگاه جملات ساختاریافتهتر و «کتابیتر» میگن. در مقابل، مردها معمولاً سکوت میکنن یا جملههای خنثی میزنن. این یعنی اون لحن رسمی بعد قهر، یه واکنش بیولوژیک برای بازسازی امنیت کلامیه. چطور میشه از این مکانیزم برای آشتی سریعتر استفاده کرد؟
راهکار:
این جمله رو هم میشه از زاویه روانشناسی نگاه کرد: بعد از قهر، بعضی آدمها ناخودآگاه از واژگان پیچیدهتر استفاده میکنن تا کنترل مکالمه رو دوباره به دست بگیرن. یه نکته جالب: تحقیقات نشون داده زنها در این موقعیت بیشتر از مردها به سراغ ساختارهای کتابی میرن.