جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

با هرکسی نمی سازم

1 پست
متن های با هرکسی نمی سازم / بهترین متن با هرکسی نمی سازم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
من نه نازم نه مینازم من همونم که مثل شما با هرکسی نمی سازم💯 🤙🏻.

4.5
رفاقتی شاخ اعتماد به نفس انسان محتاط با هرکسی نمی سازم منتخب بودن در رابطه
مطالعات روان‌شناسی نشون داده که انسان‌ها ذاتاً تما...

معنای واقعی «با هرکسی نمی‌سازم» در روانشناسی اجتماعی:

مطالعات روان‌شناسی نشون داده که انسان‌ها ذاتاً تمایل دارن با افرادی که شبیه‌ترن هم‌گروه بشن – بهش می‌گن «هم‌گون‌گرایی» (Homophily). اما نکته شگفت‌انگیز اینه: مغز ما برای تشخیص «شبیه» یا «غریبه» فقط چند میلی‌ثانیه وقت می‌ذاره و این تصمیم معمولاً ناآگاهانه‌ست. پس ادعای «با هرکسی نمی‌سازم» شاید بیش از یه انتخاب آگاهانه، بازتاب یه مکانیزم تکاملی عمیقه. سوال: آیا این فیلتر ناخودآگاهمون همیشه به نفع ماست یا گاهی فرصت‌های طلایی رو ازمون می‌گیره؟

راهکار:

این جمله رو میشه به یه پرسش جذاب تبدیل کرد: «آیا وقتی می‌گیم با هرکسی نمی‌سازیم، داریم از یه غریزه حفاظتی قدیمی حرف می‌زنیم که تو جوامع قبیله‌ای برای بقا لازم بود؟»

مشابه ها