جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

با همه بودن و تنها ماندن

1 پست
متن های با همه بودن و تنها ماندن / بهترین متن با همه بودن و تنها ماندن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
با‌همه‌هستیم‌و‌نیست‌مارو‌کسی❤️‍🩹🥀️
4.4
غمگین تنهایی تنهایی در جمع احساس تنهایی با همه بودن و تنها ماندن
آیا می‌دانستی مغز انسان در جمع‌های شلوغ هم می‌توان...

تنهایی در جمع: چرا کسی مارو نمی‌بینه؟:

آیا می‌دانستی مغز انسان در جمع‌های شلوغ هم می‌تواند احساس انزوا کند؟ تحقیقی در دانشگاه شیکاگو نشان داد که تنهایی مزمن، همان نواحی از مغز را فعال می‌کند که درد فیزیکی را پردازش می‌کنند. حتی در میان ده‌ها نفر، اگر سیگنال‌های «تعلق» دریافت نکنی، مدارهای عصبی ات «زنگ خطر» می‌زنند. این یعنی تنهایی لزوماً به تعداد آدم‌ها ربط ندارد، بلکه به کیفیت اتصال عاطفی برمی‌گردد. چرا فکر می‌کنیم یک ایموجی می‌تواند جای یک مکالمه واقعی را بگیرد؟

راهکار:

این حس «تنهایی در میان جمع» ریشه در پدیده‌ای به نام «ناهماهنگی اجتماعی» دارد: وقتی انتظار ارتباط عمیق با دیگران را داریم، ولی سطحی‌ترین تعاملات را تجربه می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنم جمله‌ات را در قالب یک سوال بازنویسی کنی: «چرا در کنار همه، باز هم تنها می‌مانیم؟» تا بحث را به سمت راه‌حل‌های روانشناختی بکشاند.

مشابه ها