مشکل عجیب بی تو بودن و با تو بودن:
داستان از مغز ماست: تحقیقات نشون داده که وقتی عاشقیم، منطقهٔ 'پاداش' مغز هم در حضور معشوق و هم در تصور فقدانش فعال میشه. یعنی مغز بین 'داشتن' و 'نداشتن' فرق زیادی نمیبینه، فقط سطح استرس رو تنظیم میکنه. پس این جملهات دقیقاً یه حقیقت عصبشناسی رو بامزه روایت کرده! حالا بپرسید چرا بعضیها از این پارادوکس لذت میبرن و بعضی نه؟
راهکار:
این جمله به زیبایی پارادوکس وابستگی رو نشون میده. یه قدم جالب: میتونی یه داستانک کوتاه یا پست طنزآمیز دیگهای بنویسی که توی هر دو حالت (با تو و بی تو) یه مشکل مضحک دیده بشه. مثلاً «با تو بودن دیر میخوابم، بی تو بودن زود بیدار میشم!»