بیحسی را از کسی آموختم که زیباترین حس را به او داشتم:
از نظر علوم اعصاب، محرومیت ناگهانی از عشق، مدار پاداش مغز را فلج میکند؛ درست شبیه خماری ناشی از قطع دوپامین. این بیحسی محافظتی است که سیستم عصبی برای جلوگیری از فروپاشی هیجانی ایجاد میکند. به زبان ساده، بیحس شدنت نشانهی شدت همان حسی است که از دست دادهای. حالا آیا بیحسی، فقدان احساس است یا شکل پنهانی از عشق؟
راهکار:
بیحسی اغلب آخرین سپر دفاعی مغز در برابر بار هیجانی طاقتفرساست. این واکنش نشان میدهد آن حس، چنان عمیق بوده که ذهن برای بقا مجبور به فاصلهگذاری شده. به جای قضاوت خودت، آن را سند درخشانی از عمق عشقت ببین.