تحقیر در دعوا: چرا بعضیها با بیارزش کردن طرف مقابل سعی در خودنمایی دارند؟:
آیا میدانید وقتی کسی را با کلمات تحقیر میکنید، همان نواحی از مغزش فعال میشود که هنگام درد فیزیکی؟ مغز ما توهین را مثل یک سیلی پردازش میکند. این جملهتان عملاً یک «سیلی کلامی» است. جالب اینکه در تاریخ، ارتشها از تحقیر اسرا برای شکستن روحیه استفاده میکردند. سوال برای جامعه: آیا میتوانید یک رابطه را بدون سلاح کلامی مدیریت کنید؟
راهکار:
این جمله نمونهای از «تحقیر خودشیفتهوار» است؛ در روانشناسی، افرادی که عزت نفس شکننده دارند، با کوچکشمردن دیگران سعی در بالا بردن خود میکنند. واقعیت این است که ارزش هر انسان ذاتی است و با تهدیدهای کلامی تغییر نمیکند. شاید بهتر باشد به جای حمله، مرزهای سالم را با لحنی محترم اعلام کنید.