متن خودشناسی: آسمان از ستارهها گفت، من از خودم:
بدن ما از اتمهایی ساخته شده که روزگاری در دل ستارگان شکل گرفتهاند. بهگفته کارل سیگن، ما از جنس ستارهایم. بنابراین وقتی میگویی 'من از خودم میگویم'، در حقیقت روایتی از ۱۳.۸ میلیارد سال تاریخ کیهانی را بازگو میکنی. پس این خود، همان گیتی است که به خودآگاهی رسیده.
راهکار:
تو خودت ستارهای هستی که از خود حرف میزند. ذرات کلسیم در استخوانهایت و آهن در خونت، روزی در دل ستارهها ساخته شدهاند. پس 'من' همان 'ما'ی کیهانی است.