جدایی یعنی از خودت هم جا بمونی - هویت پس از فراق:
تحقیقات نوروساینس نشون میده که مغز بعد از جدایی، نواحی مرتبط با «هویت خود» رو فعالتر میکنه چون مجبوره دوباره تعریف کنه کی هستی بدون اون شخص. این فرآیند شبیه به «تغییر شکل پلاستیسیته عصبی» ست. سوال اینجاست: آیا میتونیم این سردرگمی رو به فرصتی برای رشد تبدیل کنیم؟
راهکار:
این حس که پس از جدایی از خودت جا موندی، در روانشناسی به «فروپاشی هویت خودپنداره» معروفه. خبر خوب اینه که این خلاء فرصتی برای بازتعریف «خود» جدای از دیگرانه. میتونی با نوشتن ویژگیهایی که قبل از رابطه داشتی و الان هم میتونی پرورش بدی، کمکم خودت رو دوباره پیدا کنی.