جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

اسید و آرامش

1 پست
متن های اسید و آرامش / بهترین متن اسید و آرامش [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
نـگاه به ظـاهر آرومم نکن؛ اسـید هـم آرومه.️
-
فلسفی غمگین آرامش ظاهری اسید و آرامش خطر درون نگاه فریبنده
آیا می‌دانستید اسید سولفوریک غلیظ نه تنها بی‌بو و ...

آرامش ظاهری؛ آرامش اسید یا آرامش دریاچه؟:

آیا می‌دانستید اسید سولفوریک غلیظ نه تنها بی‌بو و شفاف است، بلکه در ظاهر مانند آب معمولی به نظر می‌رسد؟ اما همین مایع آرام می‌تواند فلز را در خود حل کند. روان‌شناسان به این پدیده «پارادوکس آرامش خطرناک» می‌گویند؛ جایی که کم‌ترین نشانه‌های بیرونی با بیش‌ترین قدرت تخریب درونی همراه است. همچنان که یک رودخانه عمیق آرام‌تر از نهر کم‌عمق جریان دارد، خشم و آسیب هم گاهی در سکوت کامل رشد می‌کنند. سوالی که باقی می‌ماند: آیا ما هم در زندگی روزمره‌مان بی‌آنکه بدانیم مثل اسید عمل می‌کنیم؟

راهکار:

این جمله یادآور این است که بسیاری از خطرناک‌ترین چیزها در طبیعت ظاهری آرام دارند؛ مثل دریاچه‌های اسیدی یا شکارچیان کم‌تحرک. شاید بتوان از این منظر به روابط انسانی هم نگاه کرد: گاهی آرامش یک نفر نشانه‌ی عمق رنج یا خشم فروخورده‌اش است.

مشابه ها