جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ارزش نداشتن رنج

1 پست
متن های ارزش نداشتن رنج / بهترین متن ارزش نداشتن رنج [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
می‌دانی عزیزم غم‌انگیزترین بخش ماجرا آن‌جاست که وقتی به گذشته فکر می‌کنم، می‌بینم تو ارزش این همه رنج را نداشتی. هیچ‌کس ارزش رنج کشیدن ندارد.
واقعیت این است که زندگی به خودی خود، آن‌قدر دهشتناک است که دیگر نیازی به رنج‌های تحمیلی از جانب دیگران نیست.️
-
غمگین جدایی پشیمانی از گذشته خیانت عاطفی ارزش نداشتن رنج رنج کشیدن بی‌فایده
مغز ما در برابر هدررفت عاطفی واکنش دفاعی دارد؛ پدی...

وقتی می‌فهمی ارزش رنج کشیدن را نداشتی:

مغز ما در برابر هدررفت عاطفی واکنش دفاعی دارد؛ پدیده‌ای به نام «سوگیری تأیید ناهماهنگی شناختی». وقتی برای کسی رنج می‌کشیم، ناخودآگاه ارزش او را بالا می‌بریم تا رنجمان توجیه شود. اما تحقیقات نشان می‌دهد این مکانیزم تکاملی‌ست که ما را در روابط سمی نگه می‌دارد. حقیقت تلخ: رنج کشیدن برای دیگری هرگز ارزش ذاتی ندارد، مگر آنکه از آن برای شناخت بهتر خود استفاده کنی. سوالی برای شما: آیا تا به حال توانسته‌ای از یک رنج بزرگ به بصیرتی درباره خودت برسی؟

راهکار:

این حس تلخ ریشه در «سوگیری هزینهٔ نرفته» دارد: وقتی انرژی و احساس زیادی صرف کسی می‌کنیم، ذهنمان ما را فریب می‌دهد که ادامه دهیم تا سرمایه‌مان هدر نرود. حقیقت این است که رنجی که کشیده‌ای نه برای او، که برای یادگرفتن مرزهای خودت بوده. شاید وقتش رسیده به جای حسرت، از آن رنج به عنوان نقشهٔ راهی برای انتخاب‌های آینده استفاده کنی.

مشابه ها