گذشتن از کسی که ارزش مراقبتت را نداشت - رها کردن و عزت نفس:
در علم روانشناسی، نظریه 'دلبستگی' نشان میدهد که انسانها به طور غریزی به کسانی که به آنها اهمیت میدهند وابسته میشوند، حتی اگر آن افراد متقابل نباشند. جالب است که این وابستگی با ترشح دوپامین در مغز تقویت میشود و ترک آن شبیه ترک اعتیاد است. آیا میدانستید که رها کردن یک رابطه ناسالم، در واقع یک مهارت است که با تمرین تقویت میشود؟
راهکار:
این جمله بیشتر یک یادآوری برای خودشناسی است. اگر در چنین شرایطی هستی، شاید بهتر باشد به این فکر کنی که چرا اینقدر به کسی که ارزشت را نمیداند وابسته شدهای؟ گاهی گذشتن از یک رابطه ناسالم، قویترین تصمیمی است که میتوانی بگیری.