راز درخشش ستارهها در تاریکی | امید و انگیزه:
نکتهای جالب: ستارهها در واقع در طول روز هم به همان اندازه نور میدهند، اما نور خورشید آنها را محو میکند. تاریکی نه باعث افزایش درخشش، بلکه باعث افزایش حساسیت چشم ما میشود. این یک اصل روانشناختی به نام «تضاد ادراکی» است: ارزش چیزها در بستر کمبودشان بیشتر حس میشود. آیا میتوانید مثال دیگری از این پدیده در زندگی روزمره بزنید؟
راهکار:
این جمله بهدرستی اشاره دارد که سختیها تواناییهای نهفته را آشکار میکنند. اما نکتهای جذاب: ستارهها همیشه میدرخشند، فقط در تاریکی چشم ما حساستر میشود. پس ارزش آن است که در روزهای روشن هم نور درونمان را ببینیم و قدرش را بدانیم.