وقتی دنیا بعد از تو تهی میشود:
از نظر عصبشناسی، حس «تهی شدن دنیا» پس از فقدان، واقعی است. مغز شما سالها آن فرد را به عنوان بخشی از «نقشه دنیای» خود کدگذاری کرده. حذف ناگهانی او، مانند حذف یک قاره از نقشه ذهنیتان است و مغز برای یافتنش، به درون یک خلأ جغرافیایی سقوط میکند. آیا تا به حال این حس فیزیکی خلأ را در قفسه سینه تجربه کردهاید؟
راهکار:
این حسِ تهی شدن بعد از یک رابطه، در روانشناسی به «سوگ عشق» معروف است و فرآیندی طبیعی است. مغز شما در حال تطبیق با نبود یک محرک مهم (معشوق) است، دقیقاً مانند ترک یک عادت. به خودتان زمان بدهید تا مدارهای عصبی مرتبط با آن فرد آرام آرام فعالیتشان کم شود.