زیستشناسان میگویند انسان تنها پستاندارانی است که...
زندگی پس از بیکفنی: بازخوانی یک حس هدایتی:
زیستشناسان میگویند انسان تنها پستاندارانی است که از مرگ خود آگاه است. این آگاهی به «اضطراب وجودی» منجر میشود؛ ترسی که هدایت در آثارش آن را به «بیکفنی» جهان ترجمه میکند. آیا این اضطراب، موتور محرک خلاقیت است یا زخمی درماننشدنی؟
راهکار:
برای درک عمیقتر این حس، میتوانید داستان کوتاه «سهقطره خون» را بخوانید و ببینید شخصیت اصلی داستان چگونه با پوچی و انزوا دستوپنجه نرم میکند.