جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس ناهماهنگی با سن

1 پست
متن های احساس ناهماهنگی با سن / بهترین متن احساس ناهماهنگی با سن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
در سن عیاشی ، نمی عیاشم

✍️ : عمو سینا ️
3.7
فلسفی تنهایی عدم تطابق با همسن‌ها احساس ناهماهنگی با سن نداشتن روحیه عیاشی
تحقیقات روانشناسی اجتماعی نشان می‌دهد که فشار هنجا...

در سن عیاشی اما نه عیاش - حس ناهماهنگی:

تحقیقات روانشناسی اجتماعی نشان می‌دهد که فشار هنجارهای سنی (مثل «باید در ۲۰سالگی خوشگذرانی کرد») یکی از ریشه‌های اصلی اضطراب وجودی در جوامع مدرن است. جالب آنکه بسیاری از نوابغ تاریخ – از نیوتن گرفته تا حافظ – دقیقاً در همان سنینی که هم‌سالانشان به عیاشی مشغول بودند، غرق در کار عمیق و متفاوت بودند. آیا این ناهماهنگی نشانهٔ بلوغی فراتر از سن است یا صرفاً یک تفاوت فردی؟

راهکار:

این جمله بیش از آنکه یک شکایت باشد، یک انتخاب آگاهانه را روایت می‌کند. می‌توان آن را به مثابهٔ تعریف جدیدی از «عیاشی» دید: عیاشی در عمق‌اندیشی و تجربه‌های متفاوت. شاید «سن عیاشی» برای تو همان جایی است که مسیر خودت را از جمع جدا می‌کنی.

مشابه ها