پدیدهای به نام 'سوگ پاراسوشیال' وجود دارد: مغز ما...
چرا برای غریبهها گریه میکنیم؟:
پدیدهای به نام 'سوگ پاراسوشیال' وجود دارد: مغز ما نمیتواند بین غریبهای که از طریق رسانه میشناسیم و عزیزان واقعی تمایز قائل شود. نورونهای آینهای باعث میشوند درد دیگران را حس کنیم. از نظر تاریخی، مرگ شخصیتهای عمومی مثل پرنسس دایانا میلیونها نفر را به سوگ نشاند. آیا این نشانه همدلی عمیق است یا نیاز به تعلق؟
راهکار:
شاید این اشکها برای تکههای گمشده خودمان است که در دیگران پیدا کردهایم؛ یک بازتعریف تیز از غم مشترک.