جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس گناه خرید نکردن

1 پست
متن های احساس گناه خرید نکردن / بهترین متن احساس گناه خرید نکردن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
‏شمام وقتی میرید سوپرمارکت و خرید نمیکنید ، موقع بیرون اومدن جوری رفتار میکنید که انگار دزدی نکردید؟! 😂️
4.6
طنز روانشناسی طنز روزمره روانشناسی مصرف کننده احساس گناه خرید نکردن رفتار در سوپرمارکت
این رفتار ممکن است ریشه در «سندرم ورود خروج» داشته...

احساس عجیب دزدی نکردن در سوپرمارکت!:

این رفتار ممکن است ریشه در «سندرم ورود خروج» داشته باشد؛ پدیده‌ای روانی که در آن فرد در محیط‌های نظارتی (مانند فروشگاه‌ها) حتی بدون انجام کار اشتباه، احساس می‌کند تحت قضاوت است. تحقیقات نشان می‌دهد حضور دوربین‌ها و نگهبانان، فعال‌سازی ناخودآگاه سیستم «پاداش-تنبیه» مغز را تشدید می‌کند. شما در موقعیت‌های مشابه دیگر هم این حس را تجربه کرده‌اید؟

راهکار:

این حس عجیب، نمونه‌ای از «تئوری نظارت» در روانشناسی است؛ مغز در محیط‌های تجاری، حتی بدون خرید، خود را زیر ذره‌بین می‌بیند.

مشابه ها