دلنوشته عاشقانه: بدون تو تمام قلبم:
قلب آدمیزاد وقتی عاشقه دقیقاً مثل یه سیستم دوپامینمحور عمل میکنه؛ نبود معشوق باعث افت دوپامین و حس 'نقص' میشه، درست مثل ترک اعتیاد. جالب اینجاست که همین مکانیسم باعث میشه شعر 'بدون تو' در فرهنگهای مختلف تکرار بشه - از حافظ تا ادل. به نظرتون چقدر از این حس رو میشه به پیوند سالم تبدیل کرد؟
راهکار:
این حس عمیق 'بدون تو' رو میتونی به یه تمرین شکرگزاری تبدیل کنی: هر بار که این جمله رو میگی، سه لحظهی خوب با اون نفر رو یادداشت کن. علم نشون داده این کار مدار اعتیاد عاطفی رو به پیوند سالم تبدیل میکنه.