پشیمانی عجیب از خوبی کردن به دیگران:
در روانشناسی، این حالت را گاهی «پشیمانی طرفدار عدالت» مینامند: وقتی هزینههای مهربانی یکطرفه (مانند زمان و انرژی عاطفی) از پاداشهای درونی آن فراتر میرود، مغز این رفتار را به عنوان یک تصمیم نامطلوب بازبینی میکند و احساس پشیمانی ایجاد میشود. آیا این احساس بیشتر شبیه خشم فروخورده است یا خستگی مطلق؟
راهکار:
این احساس ممکن است نشانهای از «فرسودگی همدلانه» یا قرار گرفتن در یک رابطه یکطرفه باشد. شاید وقت آن است که مرزهای عاطفی خود را بازبینی کنید و انرژیتان را بر روابطی متمرکز کنید که قدردانی متقابل دارند.