جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس بد به خاطر خوبی

1 پست
متن های احساس بد به خاطر خوبی / بهترین متن احساس بد به خاطر خوبی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
راستش بعضی از آدما پشیمونم میکنن از اینکه هیچ وقت در حقشون بدی نکردم‌‌‌.️
4.4
غمگین روانشناسی پشیمانی از مهربانی روابط سمی آسیب عاطفی احساس بد به خاطر خوبی
در روانشناسی، این حالت را گاهی «پشیمانی طرفدار عدا...

پشیمانی عجیب از خوبی کردن به دیگران:

در روانشناسی، این حالت را گاهی «پشیمانی طرفدار عدالت» می‌نامند: وقتی هزینه‌های مهربانی یک‌طرفه (مانند زمان و انرژی عاطفی) از پاداش‌های درونی آن فراتر می‌رود، مغز این رفتار را به عنوان یک تصمیم نامطلوب بازبینی می‌کند و احساس پشیمانی ایجاد می‌شود. آیا این احساس بیشتر شبیه خشم فروخورده است یا خستگی مطلق؟

راهکار:

این احساس ممکن است نشانه‌ای از «فرسودگی همدلانه» یا قرار گرفتن در یک رابطه یک‌طرفه باشد. شاید وقت آن است که مرزهای عاطفی خود را بازبینی کنید و انرژی‌تان را بر روابطی متمرکز کنید که قدردانی متقابل دارند.

مشابه ها