چرا لاشخورها قهرمانان ناشناخته طبیعتند؟:
لاشخورها معدهای فوقالعاده اسیدی دارند (pH حدود ۱.۵) که میتواند باکتریهای کشنده مانند سیاهزخم و هاری را نابود کند. آنها در واقع سیستم بازیافت طبیعی هستند که از گسترش بیماریهای همهگیر جلوگیری میکنند. بدون لاشخورها، لاشههای پوسیده منبع عفونت برای حیوانات و انسانها میشوند. آیا این «فرصتطلبی» در دنیای انسانی هم میتواند ارزشمند باشد؟
راهکار:
اگر به این دیدگاه علاقه دارید، میتوانید به نقش لاشخورها در جلوگیری از شیوع بیماریها در طبیعت (مثل پاکسازی لاشههای آلوده) فکر کنید و آن را با مفهوم «همیاری غیرمستقیم» در جوامع انسانی مقایسه کنید.