جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

اگه رفتم یعنی ارزش نداشتی

1 پست
متن های اگه رفتم یعنی ارزش نداشتی / بهترین متن اگه رفتم یعنی ارزش نداشتی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
من برای اثبات خودم به کسی، وقت تلف نمی‌کنم.

جایگاه من، سلیقه‌ای نیست که بخوام برای بقیه قابل‌قبول باشم.

نه رقابت می‌کنم، نه تقلید؛

من فقط “خودم” هستم و این، بزرگترین تهدید برای اوناییه که دنبال شبیه‌سازیِ منن.

اگه سکوت می‌کنم، یعنی حرفی برای گفتن با تو ندارم.

اگه می‌روم، یعنی دیگه ارزش موندن نداشتی.

همین. 👑️
4.5
شاخ تیکه دار اگه رفتم یعنی ارزش نداشتی بی‌توجهی به تایید دیگران جملات شاخ و سنگین تهدید برای کپی‌برها
در روانشناسی اجتماعی، «اثر تهدید استریوتایپی» توضی...

متن شاخ: من فقط خودم هستم، و این تهدیدی برای کپی‌برهاست:

در روانشناسی اجتماعی، «اثر تهدید استریوتایپی» توضیح می‌دهد چرا افرادی که استقلال مطلق اعلام می‌کنند، ناخواسته به الگو تبدیل می‌شوند. هرچه بیشتر بر یکتایی پافشاری کنی، الگوریتم‌های اجتماعی تو را «قابل تقلید» شناسایی می‌کنند. این پارادوکس خودیابی است: تبدیل‌شدن به نماد اصالت، تو را به قالبی جدید برای کپی بدل می‌کند. آیا یک الماس هرگز نگران کپی‌های شیشه‌ای است؟

راهکار:

از دید روانشناسی، کسی که مدام اعلام می‌کند برای اثبات خود وقت تلف نمی‌کند، گاهی در حال اثبات ندادن است. این پارادوکسِ «تهدید برای شبیه‌سازها» را جذاب‌تر می‌کند: شاید آن‌هایی که سعی در کپی‌برداری دارند، در واقع بزرگترین تحسین‌کنندگانت باشند.

مشابه ها