جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

افسردگی بیماری است

1 پست
متن های افسردگی بیماری است / بهترین متن افسردگی بیماری است [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
اینکه میگن:
_چطور افسرده ای؟دنیا پر از زیباییه
مثل این میمونه بگن :
+چطور آسم داری؟دنیا پر از اکسیژنه!️
-
روانشناسی فلسفی افسردگی بیماری است مقایسه افسردگی و آسم نصیحت بی‌فایده برای افسردگی تغییرات مغزی در افسردگی
واقعیت علمی: در افسردگی بالینی، سطح سروتونین و دوپ...

مقایسه افسردگی و آسم: پاسخی به نصیحت‌های بی‌فایده:

واقعیت علمی: در افسردگی بالینی، سطح سروتونین و دوپامین در مغز مختل می‌شود و اسکن‌های fMRI کاهش فعالیت در قشر پیش‌پیشانی را نشان می‌دهند – دقیقاً مثل این که به کسی با پای شکسته بگویید «چرا راه نمی‌روی؟ دنیا پر از جاده‌های قشنگه!» مغز افسرده از نظر شیمیایی قادر به پردازش زیبایی نیست.

راهکار:

این مقایسه نشان می‌دهد که افسردگی مثل آسم یک وضعیت پزشکی است و با «دیدن زیبایی‌ها» درمان نمی‌شود. بهترین پاسخ به چنین نصیحت‌هایی: «اگر شکسته باشی، تماشای منظره کمکت نمی‌کند راه بروی.»

مشابه ها