جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

یادگیری زندگی بدون تو

1 پست
متن های یادگیری زندگی بدون تو / بهترین متن یادگیری زندگی بدون تو [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
تو رفتی و شهر، بی‌تو، شبیهِ دیوانه‌ای شد
که در کوچه‌هایِ تنهایی، دنبالِ تو می‌گردد

من هنوز آنجا ایستاده‌ام، جایی که قولِ ماندن دادی
و باد، بویِ عطرِ تو را، از خاطرم می‌دزدد

حالا فقط یک تصویر مانده، از آن چشمانِ قهوه‌ای
که در آن، تمامِ آینده‌ام، به زیباییِ خواب بود

ولی تو، خوابِ شیرینِ من را، با یک نگاهِ سرد شکستی
و من، با قلبی شکسته، یاد گرفتم که چگونه، بی‌تو،زنده بمانم.


-
غمگین جدایی دلشکستگی بعد از جدایی احساس تنهایی در شهر خاطرات عشق از دست رفته یادگیری زندگی بدون تو
آیا می‌دانستی مغز در هنگام دلشکستگی همان نواحی را ...

دلشکستگی و یادگیری زندگی بدون تو:

آیا می‌دانستی مغز در هنگام دلشکستگی همان نواحی را فعال می‌کند که در ترک اعتیاد فیزیکی؟ تحقیقات نشان می‌دهد جدایی عاطفی باعث افت دوپامین و کورتیزول بالا می‌شود – درست مثل ترک کوکائین. این «یاد گرفتن زنده ماندن» دقیقاً فرایند بازسازی نورونی است. پس آن نگاه سرد فقط یک محرک بیرونی نبود، بدن تو در حال سم‌زدایی عاطفی بود. سوال برای جامعه: آیا تجربه کرده‌اید که پس از مدتی، همان خیابان‌ها دیگر «بوی او» را نمی‌دهند، یا مغزتان عمداً بوها را پاک می‌کند؟

راهکار:

این متن روایت‌گر لحظه‌ای از توقف در گذشته است. شاید بتوانی با نوشتن ادامه‌ای که نشان دهد آن «یاد گرفتن» چطور به استقلال عاطفی تبدیل شده، به خودت قدرت بدهی. مثلاً: «حالا شهر بوی دیگری دارد و من در کوچه‌هایش قدم می‌زنم، نه برای یافتن تو، که برای کشف خودم.»

مشابه ها