جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ادامه دادن و گریه کردن

1 پست
متن های ادامه دادن و گریه کردن / بهترین متن ادامه دادن و گریه کردن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
- کاش دوتا بودم . .
یکی ادامه میداد و دیگری میگریست :))'!️
4.6
فلسفی طنز تضاد درونی آرزوی دو نفر بودن ادامه دادن و گریه کردن دوتایی زندگی
جالب است بدانید که مغز انسان دقیقاً چنین دو سیستم ...

آرزوی دو نفر بودن؛ یکی ادامه بده، یکی گریه کنه:

جالب است بدانید که مغز انسان دقیقاً چنین دو سیستم مجزا دارد: سیستم «رفتاری-فعال» (Behavioral Activation System) که برای ادامه دادن و پاداش‌جویی طراحی شده، و سیستم «بازداری-احساسی» (Behavioral Inhibition System) که به خطر و غم واکنش نشان می‌دهد. عصب‌شناسی این دو شبکه را در لوب پیشانی و سیستم لیمبیک مجزا کرده است. یعنی آرزوی تو عملاً توصیف آناتومی شناختی است! آیا این دوگانگی همیشه در تضاد هستند یا می‌توانند هماهنگ عمل کنند؟

راهکار:

این جمله زیبا یه استعاره از همزیستی دو وجه متضاد درون ماست:‌ وجهِ «ادامه‌دهنده» که انعطاف و بقا را مدیریت می‌کند، و وجهِ «گریه‌کننده» که غم و حس واقعی را تخلیه می‌کند. راهکار عملی: برای هر تصمیم سخت، دو دقیقه سکوت کن و اجازه بده «ادامه‌دهنده» برنامه بریزد و «گریه‌کننده» فقط احساس کند—بدون قضاوت.

مشابه ها