چرا تنها بودن بهتر از اضافه بودن است؟:
تحقیقات نشون میده که مغز انسان در تنهایی عمیق، ۴۰٪ بیشتر دوپامین آزاد میکنه و خلاقیت تا ۶۰٪ افزایش پیدا میکنه. جالب اینجاست که احساس «اضافه بودن» در جمع باعث ترشح کورتیزول (هورمون استرس) و کاهش عزت نفس میشه. این پارادوکس رو چطور توجیه میکنی که گاهی اجتماعیترین افراد تنهاتریناند؟
راهکار:
این جمله رو میشه بهعنوان دعوتی به «کیفیت روابط» تعبیر کرد: گاهی حضور در جمعهای بزرگ باعث کاهش عمق ارتباطات میشه. شاید بهتره بهجای کمیت دوستان، روی کیفیت روابطی که واقعاً بهت حس تعلق و ارزش میدن تمرکز کنی.