جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

اضافه بودن در جمع

1 پست
متن های اضافه بودن در جمع / بهترین متن اضافه بودن در جمع [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
تنها بودن بهتر از اضافه بودنه 🤙🏻️
5.0
تنهایی فلسفی ارزش تنهایی اضافه بودن در جمع تنها بودن بهتر از اضافه بودن ترجیح تنهایی بر جمع
تحقیقات نشون می‌ده که مغز انسان در تنهایی عمیق، ۴۰...

چرا تنها بودن بهتر از اضافه بودن است؟:

تحقیقات نشون می‌ده که مغز انسان در تنهایی عمیق، ۴۰٪ بیشتر دوپامین آزاد می‌کنه و خلاقیت تا ۶۰٪ افزایش پیدا می‌کنه. جالب اینجاست که احساس «اضافه بودن» در جمع باعث ترشح کورتیزول (هورمون استرس) و کاهش عزت نفس می‌شه. این پارادوکس رو چطور توجیه می‌کنی که گاهی اجتماعی‌ترین افراد تنهاترین‌اند؟

راهکار:

این جمله رو میشه به‌عنوان دعوتی به «کیفیت روابط» تعبیر کرد: گاهی حضور در جمع‌های بزرگ باعث کاهش عمق ارتباطات می‌شه. شاید بهتره به‌جای کمیت دوستان، روی کیفیت روابطی که واقعاً بهت حس تعلق و ارزش می‌دن تمرکز کنی.

مشابه ها