داستان فنجان دومی که شاهد تنهایی شد:
آیا میدانستی که مغز انسان هنگام نوشیدن چای با فردی خاص، مسیرهای عصبی مرتبط با «تعلق» و «آرامش» رو فعال میکنه؟ وقتی اون فرد دیگه نیست، دیدن همون فنجان دوم باعث فعال شدن مدارهای «پاداش ناقص» میشه - یعنی همون مسیری که تو اعتیاد هم فعاله. این پدیده علمی به اسم «سندرم جسم غایب» معروفه. حالا سوال اینه: چه راهی برای بازنویسی این آیین عصبی داری؟
راهکار:
این متن رو میشه بهعنوان نمادی از «آیینهای سوگواری» دید: وقتی یه شیء روزمره (مثل فنجان دوم) به یادگار یه رابطه تبدیل میشه، ذهن ناخودآگاه برای حفظ اون خاطره، مراسمی تکراری میسازه. پیشنهاد میکنم دفعه بعد که فنجون دوم رو دیدی، بهجای نشستن در سکوت، یه چای تازه براش بریزی و بنویسی که دوستداشتی چی باهاش به اشتراک بذاری.