جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

آزردگی از زندگی

1 پست
متن های آزردگی از زندگی / بهترین متن آزردگی از زندگی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
زندگی قصه ی تلخیست ک از آغازش بس که آزرده شدم چشم ب پایانش دارم.️
4.6
غمگین فلسفی ناامیدی از زندگی آزردگی از زندگی چشم به پایان زندگی قصه تلخ زندگی
پدیده‌ای به نام «سوگیری منفی‌گرایی» (Negativity Bi...

قصه تلخ زندگی و انتظار پایان:

پدیده‌ای به نام «سوگیری منفی‌گرایی» (Negativity Bias) در روانشناسی می‌گوید: ذهن ما خاطرات تلخ را سه برابر قوی‌تر از خاطرات شیرین ذخیره می‌کند. این یعنی «بس که آزرده شدم» ممکن است یک خطای ادراکی باشد، نه واقعیت مطلق زندگی. جالب اینجاست که وقتی انسان‌ها به پایان نزدیک می‌شوند، اغلب الگوی «داستان‌سازی مجدد» را انجام می‌دهند - و ناگهان همان قصه‌ی تلخ را شیرین می‌بینند. آیا این «چشم به پایان» شاید نوعی سازوکار بقاست؟

راهکار:

این نگاه به پایان را می‌توان با ایده‌ی «پایان‌ها، آغازهای تازه» بازنویسی کرد: شاید پایان همان قصه، شروع قصه‌ای دیگر باشد — نه لزوماً تلخ‌تر.

مشابه ها